Eng Brief in English

Seuraava sukukokous järjestetään 6.8.2022 Kaipiaisten nuorisoseuran talolla.

Viimeisin sukukokous pidettiin Helsingissä perjantaina 28.7.2017. Kokouspaikka oli Bistro Avanto Katajanokalla, ja siitä päästiinkin kätevästi siirtymään Viking Linen Tukholman-risteilylle. Mukana risteilyllä oli 36 henkeä, joista 7 pieniä lapsia. Kokouksessa oli lisäksi mukana kuusi henkeä, jotka eivät lähteneet Tukholmaan.

Risteilimme rauhallisessa säässä leppoisassa ilmapiirissä. Laivalla olimme ensin kaikki syömässä buffet'ssa ja sen jälkeen vietimme vielä yhteisen hetken karaokebaarissa, jonne moni jäikin pidempään iltaa istumaan. Tukholmassa käytiin reilun kymmenen hengen voimin Abba-museossa, ja osa lapsiperheistä museon vieressä Gröna Lundissa.

Juttuja halutaan!

Keräämmme sukulaisten itse kirjoittamia historiikkeja / elämäkertoja. Sukulaisia kannustetaan kirjoittamaan itsestään / perheenjäsenistään (ohjeellinen pituus 1-30 sivua) tarinoita hauskoista ja merkittävistä asioista ja liittämään valokuvan mukaan. Juttuja voi toimittaa kelle tahansa hallituksen jäsenistä koska tahansa. Alla olevista linkeistä voit ladata itsellesi sukuseuraan liittyviä juttuja.

Muistelmia Kaipiaisista (sukukokousesitelmä 1986)
Kaipiaisten taistelu 1789 (sukukokousesitelmä 1992)
Eila Tuukkanen (haastattelu 1997)
Jorma Salmi (haastattelu 1997)
Suomalaiset ja salmilaiset Pietarissa (sukukokousesitelmä 2005)
Kylien kaiku (artikkeli 2005)
Sipri Salmi (muistopuhe 2006)
Minun Helsinkini (sukukokousesitelmä 2013)

Kuvia kaivataan!

Toimittakaapa kuvia kuva-arkistoomme sukulaisista ja sukuun liittyvistä asioista ja tapahtumista. Toivomme arkistoon paljon kaikenlaisia kuvia, joita voidaan käyttää värittämään tulevia julkaisuja ja sukukokouksia. Kaikkia tällaisia valokuvia tai digitallenteita voi toimittaa kelle tahansa hallituksen jäsenistä tai suoraan kuvastovastaava Harri Salmelle. Kuvan taakse on syytä merkitä mitä/keitä se esittää sekä ajankohta, jolloin se on otettu. Mikäli kuva halutaan palautettavaksi, niin merkintä tästä mukaan.

Salmi-Ylätupa Sukuseura

Salmi-Ylätupa sukuseura on perustettu 1980-luvulla ja rekisteröity yhdistysrekisteriin 21.10.1987. Sukuseuran jäseniä ovat Anton ja Leena-Stiina Ylätuvan sekä Daniel ja Maria Salmen jälkipolvet puolisoineen.

Seuran tarkoituksena on selvittää Salmi-Ylätupa -suvun vaiheita ja historiaa, vaalia suvun Kaipiaisen kylään liittyviä perinteitä ja edistää yhteenkuuluvaisuutta jäsenten keskuudessa. Sukuseuran tärkeimpänä toimintana on joka toinen vuosi järjestettävä sukukokous, johon kaikki jäsenet perheineen ovat tervetulleita.

Vuonna 1998 sukuseuralle suunniteltiin vaakuna, jota voivat käyttää kaikki sukuseuran jäsenet. Sittemmin olemme teettäneet vaakuna-aiheisen lipun, pöytäviirejä, isännänviirejä, rintamerkkejä sekä paitoja ja suvun vaiheista kertovia julkaisuja, joita on myyty jäsenille kulut kattavaan edulliseen hintaan.

Alla olevista linkeistä voit ladata itsellesi sukuseuran vaakunatiedoston.

JPEG kuvaformaatti (106 kt), TIFF kuvaformaatti (2,1 Mt), Corel Draw 9

Sukuseuran vaakuna